koddostu facebook koddostu google+ koddostu twitter
Paylaş Share

Talha İşbitirici

Valve Hammer Kapı Yapımı

Valve Hammer Editor -3- Kapı,Düğme,Su ve Merdiven Nasıl Yapılır?


 

Merhaba  csfrag.net takipçileri.  Hammer editor 3. dersimizde her türlü maplerinizde kullanabileceğiniz  kapı,su,merdiven ve düğme yapacağız. Biraz rahatsız olmamdan birazdan uğraştırıcı olmasından dolayı videolu anlatım yerine resimli+yazılı anlatım yaptım.Umarım beğenirsiniz.

Anlatım “kapı – düğme”,su ve  merdiven yapımı olmak üzere 3 adımdan oluşuyor. Ayrıca rmf dosyasını isteyen arkadaşlar olursa yazının sonunda bulabilirler.

Ayrıca baştan başlamak, valve hammer editorun nasıl kurulduğunu öğrenmek için buraya;Ct-T,ışık,silah gibi entitylerin nasıl eklendiğini görmek için buraya tıklayın.

Bu anlatımda kullandıklarım:

  • Valve Hammer Editor 3.5
  • csfrag-01a.fgd
  • halfllife.wad

csfrag-01a.fgd dosyasını ve hammer 3.5 i indirmek için tıklayınız.

Haydi anlatıma başlayalım. ilk olarak kapı ve düğmeler:

Adım 1 -Kapı ve Düğme Yapımı

 

Kapılar map yapımcılarının bilmesi gereken temel cisimlerden birisi.En çok jail maplarda kullanılıyordur heralde.İlk adım olarak kapı yapımını anlatıyorum.

Hammerdan yeni bir rmf dosyası oluşturuyor,kapı yapacağımız alanı/duvarı ayarlıyoruz.Sonrasında ise içine bir kapı çizeceğiz.

 

 

Ayarladığım alanın içine block tool( ) ile kapı çiziyorum.Kaplamasını browse bölümünden seçebilirsiniz.Ben browse a tıklayıp arama bölümüne door yazıp rastgele bir tane seçtim.Toggle texture application tool ()ile kapının ön ve arka yüzeylerini seçip fit e tıklayarak kaplamanın yüzeylere oturmasını sağlıyorum.

 

 

Sonrasında yaptığım kapı çizimini seçip sağ tıklıyorum.Kapıya özellik vermek için tie to entity seçeneğini seçiyorum.

 

 

Açılan pencerede kapı özelliğini vermek için func_door u seçiyorum. Hemen altındaki name bölümünden kapınıza bir isim verebilirsiniz.Kapınıza isim verirseniz bir düğme veya ona benzer bir tetikleyici ile tetiklenmesi gerekir. İsim vermezseniz tetikleyiciye gerek olmaz,e tuşuna basarak açılmasını ayarlayabilirsiniz.Ben kapıyakapi1 ismini veriyorum ve düğme çizip onu kapıya bağlayacağım.

Render mode ve fx amount bölümünden de çizimin saydamlığını ayarlayabilirsiniz.(cam vb kapılar için olabilir)Nasıl yapılacağını bir sonraki adımda göreceksiniz.

Move sound ve stop sound bölümlerinden ise kapının açılış ve kapanış seslerini ayarlayabilirsiniz. Ben sessiz çalışması için sesleri ayarlamıyorum.

Stop soundun bir altındaki delay before close bölümünden açtığınız kapının ne kadar süre sonra kapanacağını ayarlayabilirsiniz.-1 yaparsanız sürekli açık kalır.Ama jail map için hücre kapılarında bu süreyi 15-30 sn arası yapmanız önerilir.

 

Üstteki flags sekmesine geçelim.Burada kapınız için birkaç tane daha ayar bulunuyor.Burada bizim şimdilik bilmemiz gereken Toggle ve use only bölümleri.

Toggle kutucuğunu işaretlerseniz tekrar kapanma özelliğini engeller,istediğinizde açıp istediğinizde kaparsınız.Use only kutucuğunu seçerseniz kapıyı e tuşu ile açıp kapatabilirsiniz.

Eğer bu ikisi seçili olursa sizin için zor olabilir kapı açıldığında duvar içine gidiyorsa tekrar e tuşu ile açamayabilirsiniz.

 

 

Şimdi ise düğme çizip onu kapıya bağlayacağım.Düğmemi çiziyor,kaplamasını ayarlıyorum.Düğme özelliği vermek için çizime sağ tıklıyorum ve tie to entity seçeneğini seçiyorum.

 

 

Açılan pencereden func_button u seçiyorum.Target kısmına kapımızın ismi olan “kapi1” yazıyorum.

 

 

Flags kısmına geçiyorum. Burada düğmenin kıpırdamaması için don’t move i seçiyorum. Siz isterseniz seçmeyebilirsiniz.Üst resimdeki yaw kısmından hareket edeceği yönü,speed ile de hızını ayarlayabilirsiniz.

Toggle ile yine aynı şekilde resetlenme süresini kaldırabilirsiniz.

Touch Activates ile düğmeyi dokunma yoluyla aktif edebilirsiniz.

 

 

Kapı işi burada bitti. Sırada ise su yapımı var.

 

Adım 2 -Su Yapımı

 

Maplarda çeşitli yerlerde kullanabileceğiniz sular. Havuz olarak,tuvalet olarak,nehir veya göllerde vb. kullanılabilir.Peki nasıl mı yapıyoruz?

Block tool () ile su özelliği vereceğimiz nesneyi seçip browse yoluyla kaplamasını ayarlıyorum.

 

 

Çizdiğim nesneyi seçip sağ tıklıyorum. Tie to entity seçeneğini seçiyorum,hemen sonrasında su özelliği vereceğim.

 

 

Açılan pencerede func_water ı seçiyorum. Suyun biraz saydam olması gerektiğini düşündüğümden Render Mode kısmını texture olarak ayarlıyorum.Hemen altındaki Fx Amount bölümüne ise orta derece saydam olması için 120 yazıyorum.1 yazarsam görünmez derecede saydam olur 255 yazarsam saydam olmaz.

 

 

Su yapımı da tamamdır.Son adım olan Merdiven yapımındayız.

 

Adım 3 -Merdiven Yapımı

 

Her mapın vazgeçilmezi olan merdivenlerin yapımı gayet basit.Hemen anlatayım:

İlk olarak merdiven yapacağımız nesneyi çiziyorum.Nesnenin kaplamasını ayarlıyorum.Sonrasında nesneyi kopyalayıp kaplamasını toggle texture application tool(ile aaatrigger ( ) olarak değiştiriyorum. Yeni nesneyi merdivenin tırmanılabilecek yerine yerleştiriyorum.

 

Şimdi geldik özellik vermeye.Göründüğü gibi merdivenin mavi bölümleri var ,bu bölümleri silmek için merdivene sağ tıklayıp tie to entity (Ctrl+T) seçeneğini seçiyoruz.Özelliği func_wall olarak kalacak.Burada Render mode kısmını maviliklerin silinmesi için Solid yapacağız.

 

 

Tırmanılabilme özelliği vermek için aaatrigger ile kapladığımız nesneye sağ tık/tie to entity yapıyoruz.Func_wall olan kısmı değiştirip func_ladder seçiyoruz.Göründüğü gibi başka bir ayar yok.İşimiz burada bitiyor.Bizede havuzda yüzmek kapıyı açmak merdivene tırmanmak kalıyor.

 

 

 

Rmf Dosyasını İndir:

 

 


Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
talhaisbitirici.tr.gg
Tüm hakları saklıdır.Copyright © 2012 - 2013
Çizen: Muhammed Talha İŞBİTİRİCİ , HTML&CSS Döken: Muhammed Talha İŞBİTİRİCİ
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol